فیزیوتراپی و ارتوپدی

متخصص ارتوپد کیست ؟

متخصص ارتوپد کیست

 متخصص ارتوپد برای درمان یا تسکین درد هر نوع کمر درد ، مشکلات مفاصل و آسیب های استخوانی آموزش دیده است و به بیمار کمک خواهد کرد تا بداند که درد از کجا ناشی می شود و بهترین راه برای درمان و تسکین درد چیست.

در رسیدن به این هدف متخصص ارتوپد ممکن است روش های مختلفی شامل فیزیوتراپی،جراحی ، درمان با داروها و حتی تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی را هم به کار گیرد.

در پاسخ به سوال که متخصص ارتوپد کیست و اینکه در صورت مراجعه به مطب باید چه انتظاراتی داشته باشید و چه درمان های ارائه خواهد شد ،در ادامه ی مطلب با سایت برترین پزشک همراه باشید.

متخصص ارتوپد کیست

متخصص ارتوپد کیست و چه کاری انجام می دهد؟

پزشک متخصصی که آسیب های ارتوپدی مربوط به فعالیت های ورزشی ،تصادفات رانندگی ، کمردرد ، مشکلات زانو، گردن درد و ستون فقرات و ….را ارزیابی می کند متخصص ارتوپد نام دارد ، این ارزیابی ها به این منظور است که بداند کدام استخوان ها، تاندون ها، مفاصل , عضلات و رباط ها تحت تاثیر آسیب قرار گرفته است و صدمه دیدگی به چه میزان است.

متخصص ارتوپد کیست
متخصص ارتوپد کیست ؟

درد و گرفتگی یا هر نوع ناراحتی که فعالیت روزمره را سخت کند یا درد مزمن وجود داشته باشد(درد بیش از دوازده هفته) نشانه ی مراجعه به متخصص ارتوپد است و مواردی مثل کاهش دامنه حرکت , عدم تعادل در راه رفتن و ایستادن ، ضعف و بی حسی در پا و بازو ، آسیب بافت نرم هم از این نشانه ها می باشد.

بیشتر این کارها را متخصص ارتوپد با عکس برداری به وسیله ی اشعه ایکس و آزمایشات دیگر برای بررسی ناحیه ی آسیب دیده و سلامت کلی بدن انجام می دهد.

اگر برای اولین بار به پزشک ارتوپد مراجعه شود ، یک ارزیابی کلی از فرد انجام خواهد شد که شامل سوالاتی درباری ی اندازه ی درد ، آسیب و سبک زندگی فرد است.

این چکاپ کلی برای آن است که پزشک با شناخت کامل از بیمار به ارائه ی روند درمانی بپردازد ، گاها یک گردن درد ساده با بهبودی وضع نشستن فرد در پشت میز قابل حل است.

اگرچه در اکثر مراجعات به متخصص ارتوپدی نیاز به درمان اضافی وجود دارد و پزشک با تشخیص شدت آسیب دیدگی تلاش خواهد کرد بهترین برنامه درمانی را جهت بهبودی ارائه دهد.

برنامه های درمانی متخصص ارتوپدی چیست؟

برنامه ی درمانی که متخصص ارتوپد تعیین می کند براساس نیاز های خاص هر بیمار است، برخی از روش ها در برنامه ی درمانی شامل موارد زیر است:

عمل جراحی

در بسیاری از موارد مراجعه به متخصص ارتوپد برای اصلاح یا جلوگیری از آسیب بیشتر انجام عمل جراحی ضروری است.انواع روش های جراحی از جمله

  • جراحی تعویض مفصل
  • جراحی ترمیم مفصل
  • جراحی ستون فقرات برای کاهش فشار وارده بر عصب
  • عمل جراحی تعویض دیسک و فیوژن ستون فقرات
  • ترمیم بافت نرم با روش هایی برای ترمیم در پارگی تاندون ها یا رباط ها
  • ترمیم شکستگی استخوان
  • استئوتومی جهت اصلاح ناهنجاری استخوان
  • برداشتن تومورهای استخوانی و بافت نرم

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی در کمک به بیمار در بازیابی عملکرد قبلی منطقه آسیب دیده و تسریع روند بهبودی موثر است.

ورزش

ورزش در موارد خاصی برای کمک به بهبودی و تقویت بدن برای جلوگیری از آسیب دوباره مفید است.

دارو

برای تسکین و رفع درد و کمک به فرآیند بهبودی از دارو استفاده می شود.اگر بیمار از وجود درد اظهار ناراحتی کند متخصص ارتوپد می تواند مسکن یا شل کننده ی عضلات تجویز کند.

ماساژ و طب سوزنی

دو روش ماساژ و طب سوزنی به گونه ای هستند که می توانند به ترغیب بدن در بهبودی و کاهش درد کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا