شمال تهراننیاوران

زیباسازی و جوانسازی پوست در کلینیک شمال تهران(نیاوران و جردن)

زیباسازی و جوانسازی پوست در بهترین کلینیک شمال تهران(نیاوران و جردن)

تزریق بوتاکس

مهم ترین نکات بوتاکس صورت چیست؟

 

 

یکی از محبوبترین روشها برای جوانسازیو زیباسازی پوست بوتاکس کردن است، استفاده از بوتاکس از بیش از 50 سال پیش تا کنون یکی از راههای دستیابی به جوانسازی پوست صورت محسوب میشود، در سالهای اخیر تعداد افرادی که از بوتاکس صورت استفاده میکنند بسیار افزایش داشته است و همین موضوع بهانه ای شد برای بررسی موضوع بوتاکس صورت و نکات مهم مربوط به آن که در این مقاله به آن میپردازیم.

بوتاکس چیست؟

این سوال بسیاری از کاربران است، ماهیت بوتاکس اولین چیزی است که باید در مورد آن بدانید، در واقع بوتاکس یک داروی تزریقی است که باعث فلج عضلات میشود و به این ترتیب کمک میکند تا چین و چروکها از هم باز شده و پوستی صاف و یکدست داشته باشید، این دارو از سمی به نام بوتولونیوم نوع A تهیه میشود و باعث فلج موقت عضلات صورت میشود، چرا که علت اصلی ایجاد چین و چروک روی صورت در واقع حرکت عضلات و عادات آنها است، پس در صورتی که این عضلات قادر به حرکت نباشند مطمئنا چروکی نیز وجود نخواهد داشت.
تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست یک روش کم تهاجمی است، ایمن و بسیار موثر بوده و در مقایسه با اعمال جراحی زیبایی دارای عوارض و البته هزینه کمتری است، تاثیر بسیاری در از بین بردن خطوط و چروکهای اطراف چشم دارد.

برای انجام بوتاکس صورت از بی حسی موضعی استفاده شده و فرآیند انجام آن کاملا سرپایی است بنابراین دارای دوره نقاهت نیست و نقاهت آن تنها به رعایت برخی نکات بعد از تزریق محدود میشود. تزریق بوتاکس معمولا یک پروسه 10 الی 15 دقیقهای است.

کاربرد بوتاکس در زیبایی

چین و چروک های پوستی به مرور زمان در اثر عواملی متعددی همچون تغییرات سلولی، کاهش کلاژن سازی پوست، آسیب ناشی از رادیکال های آزاد، تماس با نور خورشید، استرس و … ظاهر می شوند. در این میان استفاده از بوتاکس می تواند با از بین بردن چین و چروک هایی دینامیک (ناشی از حرکت ماهیچه)

جلوگیری از پیشرفت و توسعه چین و چروک های استاتیک (ناشی از کاهش کشسانی پوست)؛

از بین بردن خط اخم؛

از بین بردن چین و چروک ها در ناحیه گردن، چانه و دور لب؛

بالا کشیدن گوشه لب های آویزان؛

رفع خطوط پاکلاغی در اطراف چشم

بهبود حالت چهره و ابرو؛

جلوگیری از دیده شدن بیش از حد لثه در هنگام خندیدن؛

بالاتر بردن نوک بینی، از دیگر کاربردهای بوتاکس در زمینه زیبایی است.

بهترین کلینیک تزریق بوتاکس الهیه و قیطریه

بررسی ایمن بودن تزریق بوتاکس صورت

بگذارید خیال شما را آسوده کنیم، از نظر سازمان FDA، وزارت بهداشت ایران و تقریباً تمامی سازمانهای نظارتی درمان و سلامت، تزریق بوتاکس برای استفادههای درمانی یا جوانسازی پوست، ایمن و بیخطر شناخته میشود.

نکته مهم بعدی این است که شاید استفاده دارویی از بوتاکس کمی خطرناک باشد اما در استفاده زیبایی از این ماده دوز مورد استفاده به قدری کم است که هیچ عوارضی در پی نخواهد داشت مگر حساسیت به بوتاکس که آن هم درصد بسیار ناچیزی از کاربران را شامل می شود که با توجه به حجم زیاد استفاده از این روش جوانسازی پوست واقعا جای نگرانی ندارد.

البته به شرطی که این کار توسط یک پزشک متخصص انجام شود، در سالهای اخیر شاهد رواج مراکز زیبایی پوست در سالنهای آرایشی هستیم که متاسفانه استفاده ناآگاهانه و غیر علمی از این ماده در چنین فضاهایی میتواند باعث ایجاد مشکلات جدی در افراد شود، پس اگر به دنبال روشی ماندگار، موثر و ایمن هستید حتما جوانسازی به وسیله بوتاکس صورت را تنها در مراکز طبی و توسط متخصص در این زمینه انجام دهید.

هترین کلینیک تزریق بوتاکس شمال تهران
بهترین کلینیک تزریق بوتاکس شمال تهران

 

 

 

.

بهترین برند بوتاکس صورت

بوتاکس ها انواع مختلفی دارند و در هر کشور با توجه به نیاز و وجود شرکت های دارویی متفاوت و ژنتیک مردم آن کشور، نوع خاصی از بوتاکس شناخته شده و محبوب است.

شاید جالب باشد بدانید که بوتاکس نام یک برند است که توسط شرکت Allergan ساخته شده است و از آنجا که اولین بار در بازار چنین محصولی ارائه میشد، اکنون به طور کلی این اسم مترادف با سم بوتولینوم است. مارکهای معتبر دیگر در این زمینه شامل: AZZALURE ، BOCOTURE ، XEOMIN و DYSPORT میباشد.

عوامل تاثیرگذار در ماندگاری بوتاکس صورت

اما عواملی وجود دارد که باعث میشود ماندگاری تزریق بوتاکس صورت افزایش یابد، در حالت عادی ماندگاری بوتاکس بین 6 الی 12 ماه است اما عواملی میتواند در افزایش این مدت زمان تاثیرگذار باشند که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد.

تاثیر جنس پوست بر ماندگاری بوتاکس صورت

موثرترین عامل ماندگاری تزریق بوتاکس صورت جنس پوست و عادات حرکتی عضلات صورت است، در برخی از مراجعه کنندگان جنس ماهیچه ها و عضلات صورت بسیار ضخیم است که این امر باعث کاهش اثرگذاری مدت زمان بوتاکس خواهد بود، در این افراد باید دوز بیشتری از بوتاکس مورد استفاده قرار گیرد که این امر باید حتما توسط متخصص با تجربه انجام گیرد..

آیا ناحیه مورد تزریق بر میزان ماندگاری بوتاکس صورت تاثیر دارد؟

یک عامل تاثیرگذار دیگر در افزایش ماندگاری اثر بوتاکس ناحیه ای است که تزریق انجام میگیرد، مثلا در بوتاکس پیشانی ماندگاری تنها 6 الی 8 ماه و در بهترین حالت تا 10 ماه خواهد بود. چرا که پیشانی یکی از اعضای بسیار فعال صورت محسوب میشود و عضلات آن به طور دائم در حال فعالیت هستند. انجام کارهایی مثل کمتر اخم کردن یا خط انداختن پیشانی میتواند ماندگاری تزریق به این قسمت را افزایش دهد.

هرچه ناحیه تزریق بوتاکس وسیعتر باشد و عضلات بزرگتری داشته باشد تاثیر ماندگاری تزریق کمتر خواهد بود، این مسئله در مورد تزریق بوتاکس به گونهها نیز صدق میکند.

تاثیر سبک زندگی بر میزان ماندگاری بوتاکس صورت

سبک زندگی تعیین کننده اصلی جوانی پوست است، افرادی که ورزشهای سنگین انجام میدهند، از ضد آفتاب استفاده نمیکنند و عادتهای غلطی چون ریز کردن چشمها یا اخم و چین انداختن پیشانی دارند کسانی هستند که تاثیرگذاری بوتاکس در آنها ماندگاری کمی خواهد داشت، تغذیه مناسب، حفظ شادابی پوست و رسیدگی به آن از جمله مواردی است که کمک می کند تا ماندگاری اثر بوتاکس افزایش یابد.

میزان چین و چروکها و تاثیر آن بر بوتاکس صورت

مقدار چین و چروکهای پوست صورت و انتخاب درست محل تزریق و البته عمق آن در کنار دوز مناسب میتواند عامل دیگری در تاثیرگذاری و ماندگاری بوتاکس صورت باشد، هرچه چین و چروکها عمیق تر و بیشتر باشد مسلما ماندگاری و تاثیر بوتاکس روی آنها کمتر خواهد بود..

بهترین کلینیک زیبایی و تزریق بوتاکس شمال تهران
بهترین کلینیک زیبایی و تزریق بوتاکس شمال تهران

عوارض بوتاکس صورت

در همین ابتدا بدانید عوارض تزریق بوتاکس صورت در نواحی مختلف صورت موقتی است و پس از بین رفتن خاصیت سم، عضله به حالت اصلی خود باز خواهد گشت. مهمترین مشکلی که در این مدت با آن روبرو هستید، عدم زیبایی در چهره است. برای رفع آن باید صبر کنید تا اثر بوتاکس از بین برود. عضلات پیشانی نسبت به تزریق سم بوتاکس از حساسیت بیشتری برخوردار هستند، به همین دلیل ممکن است عوارض بیشتر در این نواحی دیده شوند

مراقبتهای قبل و بعد از بوتاکس صورت

همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم تزریق بوتاکس یک فرآیند کاملا سرپایی است، بنابراین نمیتوان شرایط خاصی برای قبل یا بعد از آن در نظر گرفت و تنها چند نکته کوچک وجود دارد که توجه به آنها میتواند به تزریق موثر و بیخطر کمک کند.

اولین نکته قبل از انجام بوتاکس صورت این است که از پزشک خود در این باره مشورت بگیرید، اگر داروی خاصی مصرف می کنید، به داروهایی حساسیت دارید یا بیماری های خاصی دارید حتما با پزشک در میان بگذارید بهتر است

یک هفته قبل ازتزریق بوتاکس مصرف این مواد دارویی و خوراکی را متوقف کنید: آسپیرین، ایبوپرفن، عمومی یا ادویل، آلیو، یا موترین، اکسیدیرین، سنت جان وارت،ویتامین E، روغن ماهی یا امگا 3، گینگو بلیبا و زنجبیل. این کار باعث به حداقل رساندن هر نوع اقدام پس از تزریق بوتاکس میشود.

اگر شما باید داروی مسکن بخورید، تیلنول موثر است.
میتوانید قبل از تزریق بوتاکس از بی حس کننده های موضعی مثل پماد یا اسپری استفاده کنید، بهتر است قبل از بوتاکس صورت خود را تمیز کنید و ترجیحا بدون آرایش باشید، قبل از تزریق کمپرس یخ کمک میکند که درد کمتری احساس کنید.

مراقبتهای بعد از بوتاکس صورت

این مراقبتها شامل کمپرس یخ به منظور جلوگیری از کبودی محل تزریق، مالش ندادن محل تزریق تا 24 ساعت، ورزش نکردن به منظور جلوگیری از پخش شدن بوتاکس در بافت های دیگر، عدم استفاده از مراقبتهای پوستی مثل پیلینگهای شیمیایی، میکروبلیدها و … طی 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس صورت، عدم مصرف داروهای ذکر شده قبل از بوتاکس تا 24 ساعت، استفاده از ویتامین K یا آرنیکا بعد از تزریق از کبودی جلوگیری میکند.

در معرض آفتاب قرار نگیرید، حمام داغ نداشته باشید و از گرم کردن یا حرارت دادن صورت پرهیز کنید، در صورت بروز حساسیت هایی چون راش پوستی، خارش پوست، کهیر و امثال آن سریعا به پزشک مراجعه کنید.

 

.

 

بوتاکس صورت برای چه کسانی ممنوع است؟

توصیه میشود که افرادی که در هر یک از گروههای زیر حضور دارند از انجام بوتاکس صورت صرف نظر کنند:

مبتلایان به اختلالات سیستم عضلانی یا سیستم عصبی

افرادی که که عفونت فعال در ناحیه تزریق دارند یا دچار تبخال در ناحیه هستند.

خانمهای باردار و شیرده همچنین کسانی که سیستم دفاعی بدنشان ضعیف است.

افرادی که به دلایلی از دوزهای بالای داروی ضدانعقاد استفاده میکنند اما کسانی که از دوز کمتری استفاده میکنند، مشکلی برای تزریق بوتاکس صورت  ندارند.

هزینه بوتاکس صورت چقدر است؟

 

عواملی چون نواسانات بازار، افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و دارو در اثر تحریمها و برندها از تاثیرگذارترین عوامل در قیمت گذاری بوتاکس صورت هستند، برای این که در این زمینه اطلاعات دقیقی داشته باشید میتوانید قبل از انجام به صورت حضوری یا تلفنی با کلینیک ارتباط برقرار کرده و مشورت بگیرید، معمولا این هزینه ها بستگی به چند عامل مهم دارد که شامل:

میزان تزریق بوتاکس

میزان چین و چروک

دستمزد پزشک

برند بوتاکس مصرفی میشود

.

جمع بندی

‎تزریق بوتاکس صورت شیوه ایی ایمن برای جوانسازی پوست است، اما برای موفقیت به دانش و شناخت آناتومی صورت نیاز است..

‎.

بهترین کلینیک تزریق بوتاکس شمال تهران
بهترین کلینیک تزریق بوتاکس شمال تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا