دسته‌بندی نشده

طب سوزنی برای درمان حساسیت

 طب سوزنی برای درمان حساسیت
طب سوزنی برای درمان حساسیت

طب سوزنی برای حساسیت و آلرژی

طب سوزنی توسط پزشکان سنتی چینی برای معالجه طیف گسترده ای از مشکلات بهداشتی ساخته شده است. هنگامی که فقط در فرهنگ های شرقی مورد استفاده قرار می گرفت ، به تدریج پذیرش  پزشکی در غرب را به دست آورد. طب سوزنی اکنون برای درمان همه چیز از درد ، استرس تا حالت تهوع استفاده می شود.

فواید کمتر شناخته شده ، مانند درمان آلرژی ، نیز محبوبیت بیشتری پیدا  کرده اند.

بهترین کلینیک طب سوزنی در پونک

تاریخچه طب سوزنی

طب سوزنی یک عمل باستانی است که در چین اکنون شروع شده است. این اعتقاد بر این اساس است که انرژی زندگی ، بنام qi ، “چی” تلفظ می شود و در سراسر بدن در مسیرهایی به نام نصف النهار جریان می یابد. با قرار دادن سوزن های نازک در نقاط خاص به نام “نقاط طب سوزنی” ، متخصصان ماهر به دنبال بازگرداندن جریان انرژی برای از بین بردن درد و سایر بیماری ها هستند.

 طب سوزنی برای درمان حساسیت

طب غربی توضیحات سنتی درباره مکانیسم عمل طب سوزنی را نمی پذیرد. هیچ مدرکی مبنی بر وجود نصف النهارها تاکنون توسط دانش مدرن مستند نشده است ، اما علیرغم سؤالات مداوم در مورد نحوه عملکرد ، علم نشان داده است که حداقل در برخی موارد ، کاربرد دارد.

 تسکین درد یک نمونه است. کارآزمایی بالینی کنترل شده نشان داده است که طب سوزنی در شرایطی مانند درد مزمن کمر ، میگرن ، درد گردن و درد بعد از عمل می تواند باعث تسکین درد ، گاهی بهتر از داروها شود.

 طب سوزنی برای درمان حساسیت
طب سوزنی برای درمان حساسیت

طب سوزنی و آلرژی و اگزما

در مورد استفاده از طب سوزنی برای درمان آلرژی و اگزما چطور؟

 تحقیقات اولیه نشان می دهد که طب سوزنی ممکن است به علائم آلرژی و اگزما کمک کند.محققان در مرکز پزشکی دانشگاه در برلین یک مطالعه بزرگ و چند مرکزه به نام منبع معتبر از تأثیر طب سوزنی در درمان رینیت آلرژیک فصلی یا تب یونجه انجام دادند. این مطالعه 422 نفر را به مدت دو ماه به سه گروه تقسیم کرد: یک گروه تحت درمان طب سوزنی ، گروه دوم طب سوزنی غیر علمی قرار گرفتند ، با سوزن هایی که در نقاط تصادفی و بی معنی روی بدن آنها قرار گرفته بود ، و گروه سوم فقط آنتی هیستامین مصرف کردند.

       مشاهده شماره تماس و آدرس مرکز تخصصی زیبایی و طب سوزنی پارس در پارتهرانپارس

 در پایان مطالعه ، گروهی که تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند ، نسبت به دو گروه دیگر ، علائم بیشتری از بهبودی نشان دادند.با این حال ، گروه دریافت کننده درمان طب سوزنی غیرعلمی همچنین علائم خود را تسکین داده است ، هر چند به اندازه گروه دریافت کننده طب سوزنی نیست. علاوه بر این ، چهار ماه بعد ، به عنوان یک پیگیری ، تفاوت بین اثربخشی گروه های درمانی طب سوزنی واقعی و غیرعلمی کمتر مشهود بود.

طب سوزنی درمان حساسیت

این نشان می دهد که به دلیل پیش بینی اثرات مفید آن ، ممکن است اثر دارونمایی در افرادی که طب سوزنی دریافت می کنند ، اتفاق بیفتد.

مطالعات دیگر منبع معتبر به بررسی تأثیر طب سوزنی به عنوان درمانی برای درماتیت آتوپیک پرداخته اند. درماتیت آتوپیک که به آن اگزما نیز گفته می شود ، یک بثورات خارش دار است که می تواند در اثر تحریک کننده هایی مانند صابون یا لوسیون ها ایجاد شود. آنها دریافتند که طب سوزنی در برخی از بیماران بطور قابل توجهی باعث کاهش خارش می شود. آنها خاطرنشان كردند كه طب سوزنی برای پیشگیری و همچنین طب سوزنی همزمان مؤثر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha loading...

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا