بوتاکس

همه چیز در مورد بوتاکس صورت

همانطور که می دانید بوتاکس صورت امروزه یکی از محبوبترین روش ها در بین زنان و مردان جهت از بین بردن چین و چروک ها و جوانسازی پوست می باشد

به طوری که استفاده از آن در علم پزشکی قدمتی 50 ساله دارد! با این حال تزریق بوتاکس با هدف رفع خطوط پوستی تنها چند سال است که بین مردم باب شده است.

در همین رابطه قصد داریم تا ضمن معرفی این راهکار زیبایی، به سوالاتی پیرامون موضوع تزریق بوتاکس پاسخ کاملی را ارائه نماییم.

همه چیز درباره بوتاکس

مطالب مرتبط:

تزریق بوتاکس در گیشا

مزایای تزریق بوتاکس

 

  1. بیهوشی ندارد
  2. غیر تهاجمی بودن
  3. دوره نقاهت ندارد
  4. بسیار راحت است
  5. دردی ندارد
  6. مشاهده آنی

همه چیز درمورد بوتاکس صورت

مطالب مرتبط:

تزریق بوتاکس به نقاط مختلف صورت چگونه انجام میشود؟

کاربردهای زیبایی بوتاکس

 

بوتاکس صورت به شما این امکان را می دهد که چین و چروک‌های طرفین چشم‌ها، خط اخم بین دو ابرو، خطوط افقی پیشانی و چروک‌های گردن را به طور شگفت انگیزی محو کنید!، آن هم به شکلی که انگار هیچ وقت وجود نداشته اند.

 

ضمن اینکه امروزه از بوتاکس برای کاربرد های دیگری همچون بالا بردن گوشه‌های لب و یا نوک بینی نیز استفاده می شود.

مطالب مرتبط:

بوتاکس در شهرک غرب و سعادت اباد

کاربردهای درمانی

 

  • افتادگی پلک
  • پریدن پلک یا پرش عضلات چشمی
  • میگرن مزمن
  • اسپاسم عضلات گردن
  • مثانه‌ی پرکار یا بیش فعال
  • تعریق بیش از حد (هایپرهیدروز)
  • برخی از اختلالات عصبی مانند فلج مغزی (سربرال پالزی)

همه چیز درمورد بوتاکس صورت

سوالات متداول تزریق بوتاکس

 

ماندگاری اثرات بوتاکس چقدر است؟

در حالت عادی اثرات بوتاکسی که با هدف جوانسازی پوست تزریق شده است، بین ۴-۶ ماه پس از تزریق ماندگاری دارد، البته این مورد را هم باید در نظر گرفت که فاکتور های دیگری مانند محل تحت درمان، میزان بوتاکس تزریق شده، سن بیمار، میزان الاستیسیته یا انعطاف پذیری پوست، عمق چین و چروک‌ها یا خطوط پوستی، نیز در ماندگاری این اثرات نقش بسزایی خواهند داشت.

به طور مثال اگر از بوتاکس برای درمان چین و چروک‌های بسیار عمیق استفاده کنید، احتمال کامل محو نشدن این خطوط و همچنین احتمال سریع‌تر از بین رفتن اثرات تزریق بوتاکس بیشتر است.

آیا تزریق مداوم بوتاکس باعث افزایش ماندگاری اثرات می‌شود؟

هر بار تزریق بوتاکس تضمینی است برای این احتمال که ماندگاری اثرات بیشتر شود.

از آنجایی که بوتاکس باعث فلج شدن عضلات می‌شود؛  پس برای ۴ تا ۶ ماه نمی‌توانید از این عضلات استفاده کنید.

از آنجایی که اگر عضله‌ای در بدن مورد استفاده قرار نگیرد، به مرور تحلیل رفته و کوچک می‌شود، لذا به مرور فواصل تمدید تزریق ممکن است طولانی تر شوند.

هر چند وقت یکبار می‌توان بوتاکس کرد؟ شما می توانید در این مورد با پزشک خود مشورت کرده و نظر وی را جویا شوید.

با این حال بهتر است تزریق بوتاکس در فواصل زمانی کمتر از سه ماه صورت نگیرد ، چرا که در غیر این صورت این امکان وجود دارد که به دلیل مقاوم شدن بدن نسبت به سم بوتولینوم، درمان بوتاکس دیگر آن اثربخشی پیشین را نداشته باشد.

“به طور معمول چقدر زمان لازم است تا بوتاکس اثر کند؟”

پس از اینکه مراجعین بوتاکس را دریافت کرده اند، معمولا بین ۳ تا ۱۰ روز طول می کشد تا اثرات بوتاکس نمایان شود.

همه چیز درمورد بوتاکس صورت

مطالب مرتبط:

تزریق بوتاکس در جردن

بوتاکس چیست؟

 

در عمل پزشکی به ماده ای که از سم بوتولینوم نوع A استخراج می شود، بوتاکس می گویند.

تزریق این ماده سبب می شود تا با فلج موقتی عضلات، خطوط و چین و چروک های پوستی به کلی محو شوند.

شاید از این موضوع مطلع نباشید که در ایجاد چین و چروک های متحرک صورت، حرکت عضلات از اصلی ترین دلایل شمرده می شود؛ لذا تزریق بوتاکس سبب می شود تا خطوط صورت از بین بروند.

بوتاکس صورت روشی کم تهاجمی و ایمن برای جوانسازی پوست می باشد که همین امر موجب شده تا توجه عده کثیری به آن جلب شده و به عنوان روشی کارآمد و با درصد موفقیت بالا در رفع خطوط ظریف و همینطور چین و چروک های اطراف چشم به شمار آید.

شما می توانید با تزریق بوتاکس علاوه بر چین و چروک ناشی از بالا رفتن سن، دیگر خطوط مانند خط اخم و خطوط افقی پیشانی را هم برطرف کنید. داشتن پوستی صاف به سان جوانی، مسلما حس دلپذیر و خوشایندی را در شما ایجاد خواهد کرد.

 

همه چیز درمورد بوتاکس صورت

مطالب مرتبط:

تزریق بوتاکس در سعادت آباد

حال توجه شما را به چند نکته‌ی دیگر جلب می نماییم:

 

  • در کشور آمریکا طبق تجارب و بازخورد های بدست آمده و طی سال های مابین ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۳ ، مشاهده گردید که شمار افرادی که پس از تزریق بوتاکس دچار عوارض جانبی شدید شدند به شدت پایین می باشد، به طوری که از بین تنها 36 نفر ذکر شده، ۱۳ نفر به دلیل داشتن مشکلات زمینه ای دچار این عوارض گردیدند. این مورد نشان می دهد که بخش قابل توجهی از مشکلات پیش آمده بعد از بوتاکس کاملا غیر مرتبط با این داروی تزریقی می باشد.
  • طبق آمار های اعلام شده، تنها در مورد ۳ درصد از بزرگسالانی که بوتاکس صورت انجام می دهند، احتمال بروز عوارض جانبی شدید وجود دارد. دلیل این امر نیز در بسیاری از موارد مراجعه به افراد ناشی و غیر پزشکی است که توجهی به کیفیت مواد مورد استفاده ندارند.
  • پژوهش های انجام شده حاکی از آن است که درصد خطراتی که بوتاکس صورت با هدف زیبایی صورت می گیرد، در مقایسه با عوارض ناشی از استفاده های درمانی، بسیار کمتر است. طبق آمارهای گزارش شده، تقریبا تمام افرادی که دچار عوارض شدید شده بودند، تزریق بوتاکس را با اهداف درمانی دریافت کرده بودند.
  • میزان دوز بوتاکس استفاده شده برای خطوط پوستی بسیار کم است، در حالی که در موارد درمانی از بوتاکس در دوزهای بالاتری استفاده می شود. همین امر است که ریسک وقوع عوارض جانبی خطرناک را افزایش می دهد.

بوتاکس صورت

مطالب مرتبط:

تزریق بوتاکس در مرزداران

بوتولینوم نوع A چیست؟

 

جالب است بدانید که در ساخت انواع دارو های تزریقی، بوتولینوم نوع A نقش کلیدی داشته و امروزه تقریبا در همه این نوع دارو ها یافت می شود.

این ماده سمی همانطور که گفتیم مانند نوعی بی حس کننده برای اعصاب (نوروتوکسین) عمل کرده و سبب از کار افتادن موقتی عضله ها می شود.

در حالت عادی عضلات با دریافت پیام عصبی از سوی مغز و بوسیله اعصاب حرکتی دچار انقباض و انبساط می گردند.

حال اگر در محل یکی از عضلات ارادی بدن، مثل عضلات صورت، سم بوتولینوم تزریق شود، عملکرد عصب حرکتی دچار اختلال شده و عضله مورد نظر فلج می شود.

بد نیست بدانید که سم بوتولینوم به صورت طبیعی توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود که بسیار خطرناک و کشنده است، به طوری که مقدار کمی از آن به راحتی می تواند انسانی را از پای درآورد.

حتما این توصیه را شنیده اید که غذا های کنسروی بهتر است قبل از مصرف  حدود 20 دقیقه جوشانده شود.

این کار به دلیل همان سمی است که درون این ظروف وجود داشته و بیماری بوتولیسم را ایجاد می کند.

بوتاکس صورت

مطالب مرتبط:

مراقبت های مهم بعد از تزریق بوتاکس چیست

آیا تزریق بوتاکس ایمن است؟

 

نیازی به نگرانی نیست! چرا که بوتولونیوم بکار رفته در داروی بوتاکس فاقد خطرات سم طبیعی تولید شده توسط باکتری است، اگر خیالتان راحت نشده باید این را هم ذکر کنیم که فقط در صورت ورود سم به جریان گردش خون است که کشندگی بوتولونیم صد در صد می شود.

 

امروزه استفاده از بوتاکس با اهداف درمانی و زیبایی عموما به صورت موضعی می باشد.

ضمن اینکه طبق استاندارد های سازمان FDA و وزارت بهداشت ایران تزریق بوتاکس برای موارد درمانی یا جوانسازی پوست، کاملا ایمن و بی خطر است.

 

همه چیز درمورد بوتاکس صورت

هشدار: در آرایشگاه بوتاکس نکنید!

 

شاید بعضی افراد توجه نداشته باشند که بوتاکس صورت در مراکز معتبر درمانی چقدر به نفع شان می باشد و وقتی به اهمیت این موضوع پی می برند که دیگر دیر شده است.

با مراجعه به کلینیک های زیبایی، بیمارستان ها و درمانگاه ها، خیال تان راحت خواهد بود که تزریق بوتاکس توسط پزشکان متخصص و دوره دیده، که مجوز وزارت بهداشت و درمان کشور را برای استفاده از بوتاکس دریافت کرده اند، انجام می شود.

 

  • دلیل تاکید ما بر اجتناب از تزریق بوتاکس در مراکز غیر درمانی مانند آرایشگاه‌ها و توسط افراد غیر پزشک دو علت دارد:

 

1.استفاده از بوتاکس غیر استاندارد، بدون مجوز و قاچاقی در این مراکز توسط افراد غیر پزشک.

 در چنین شرایطی بروز عوارضی مانند واکنش های حاد آلرژیک چندان تعجب بر انگیز نخواهد بود.

امروزه تهیه بوتاکس تنها توسط پزشکان و یا با نسخه پزشک امکان پذیر است لذا استفاده از بوتاکس های قاچاقی و بی کیفیت تنها راه پیش روی افراد غیر پزشک می باشد.

2.افتادگی پلک، عدم تقارن یا ایجاد دو بینی از جمله عوارض جانبی می باشد که درصد بروز شان با تزریق بوتاکس در مراکز غیر درمانی افزایش چشمگیری پیدا می کند.

ضمن اینکه در صورت دچار شدن به عوارض حاد، افراد غیر پزشک قادر به درمان و رفع مشکلات احتمالی نمی باشند.

در کنار موارد فوق باید به این نکته هم دقت کنید که برای بوتاکس صورت به سراغ کدام مرکز درمانی می روید.

فاکتور اصلی که باید در این رابطه مورد توجه قرار گیرد، مهارت و سابقه پزشک متخصص است که دوره های لازم را هم برای تزریق بوتاکس دیده است.

 

همه چیز درمورد بوتاکس صورت

رعایت این نکته موجب می شود تا بوتاکس صورت در نهایت نتایج مطلوب و رضایت بخشی را برای شما به ارمغان آورد.

مطالب مرتبط:

آنچه باید درباره تزریق بوتاکس پیشانی بدانید

تزریق بوتاکس در کلینیک دکتر راحمی

 

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های زیبایی در ایران، کلینیک فوق تخصصی دکتر راحمیمی باشد.

 

از خصوصیات این مرکز درمانی می توان به اخذ تمامی مجوزهای لازم برای ارائه انواع خدمات درمانی از وزارت بهداشت، کادر درمانی بزرگ، پزشکان مجرب و متخصص و همچنین برخورداری از مرغوب‌ترین ابزار، وسایل و داروهای درمانی، اشاره نمود.

 

هدف اصلی پزشکان این مجموعه دریافت بهترین نتایج ممکن می باشد، لذا تمامی پزشکانی که در کلینیک دکتر راحمی تزریق بوتاکس انجام می‌دهند، دوره‌های لازم را گذرانده و دارای صلاحیت کافی برای انجام این کار می باشند.

همه چیز درمورد بوتاکس صورت

مطاب مرتبط:

تزریق بوتاکس در شریعتی

تاریخچه استفاده از بوتاکس صورت، تاییدیه‌ها و برندها

 

آلن اسکات، چشم پزشک آمریکایی، نام اولین شخصی بوده که در اواسط دهه 60 از بوتولینوم نوع A جهت درمان بلفارواسپاسم و دیگر اختلالات عضلانی مربوط به چشم بهره گرفت.

سه دهه گذشت تا سرانجام در سال 1989 کاربرد بوتاکس در پزشکی، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) تایید شد.

حال این کشف چطور اتفاق افتاد؟

آلن اسکات متوجه شد که در اختلال انقباضی پلک، استفاده از بوتولینوم موجب می شود خطوط عمیقی که بین دو ابرو ایجاد می شوند و به اصطلاح خطوط اخم نامیده می شوند، به کلی از بین بروند.

این کاربرد بوتاکس در سال 2002 بود که توسط سازمان FDA استفاده مورد تایید قرار گرفت.

یازده سال بعد نیز استفاده از بوتاکس برای درمان چین و چروک‌های طرفین چشم‌ها (خطوط پنجه کلاغی) محرز گردید.

آمار ها نشان دهنده این موضوع است که در سال ۲۰۱۶ بیش از ۴.۵ میلیون نفر با هدف بین چین و چروک‌های صورت اقدام به بوتاکس صورت کرده اند.

تمام اینها به ما می گوید که در سال‌های اخیر تزریق بوتاکس دیگر جزو محبوب ترینهای جدول روش‌های جوانسازی پوست می باشد.

بوتاکس صورت

مطالب مرتبط:

معجزه تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

برندهای معتبر بوتاکس صورت کدام است؟

جالب است بدانید که برند بوتاکسِ شرکت آلرگان تنها برندی بود که تا پیش از سال 2009، قادر به دریافت تاییدیه سازمان FDA شده بود و اقدام به تولید تنها فرآورده ی بوتولینوم نوع A می کرد.

لذا اگر بخواهیم وجه تسمیه این داروی تزریقی را بدانیم، باید به این شرکت رجوع کنیم که نام بوتاکس را به جای بوتولونیوم بر سر زبان ها انداخت.

در واقع بوتاکس تنها یکی از فرآورده های دارای این ماده می باشد که امروزه جهت بهبود اختلالات عضلانی و همینطور جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که گفتیم این قضیه مربوط به پیش از سال 2009 بود.

در سال 2009 دیسپورت انگلستان نیز موفق به تولید دومین فرآورده بوتولونیم مورد تایید FDA شد که هم اکنون به بیش از 65 کشور در سراسر دنیا صادرات دارد.

این دو برند تولید کننده بوتاکس دارای میزان اثربخشی و عوارض مشابهی است.

از این دو برند تنها دیسپورت جزو برندهای پر مصرف بوتاکس در ایران بوده و بوتاکس ساختِ آلرگان به ندرت در ایران استفاده می شود و در واقع کمیاب است.

اگر بخواهیم دومین برند فراگیر در ایران را نام ببریم، انتخاب مان برند نورونوکس کشور کره خواهد بود.

از لحاظ قیمت این محصول در رده پایین تری نسبت به دیپورت قرار داشته و با این حال از اثربخشی مشابهی برخوردار است.

علیرغم اینکه نورونوکس تاییدیه سازمان FDA را دریافت نکرده اما همچنان در ایران به عنوان برندی مجاز مورد استفاده قرار می گیرد.

سومین برند مجاز بوتاکس صورت در ایران، برند مسپورت می باشد که از قضا ساخت خود ایران است.

این برند نیز با قیمتی پایینتر نسبت به سایر بوتاکس‌ها، در حال رقابت با نمونه های با کیفیت مشابه خارجی است.

 

بوتاکس صورت

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین دکتر تزریق بوتاکس در تهران

کاربردهای بوتاکس صورت چیست؟

عمده کاربرد بوتاکس برمی گردد به جنبه زیبایی آن که به عنوان فرآورده‌ای تزریقی جهت درمان چین و چروک‌ها و خطوط صورت بکار برده می شود.

امروزه کاربرد بوتاکس در دو دسته ی زیبایی و درمانی خلاصه می شود.

 

هزینه تزریق بوتاکس صورت چقدر است؟

فاکتور های بسیاری در تعیین هزینه تزریق بوتاکس صورت دخیل اند که در ادامه به چند مورد از آنها می پردازیم.

  • برند بوتاکس: با وجود اینکه نوسانات ارزی در تغییر قیمت فرآورده‌های بوتاکس تاثیر زیادی دارند، اما به طور کلی به ترتیب برند دیسپورت، نورونوکس و مسپورت جزو گران ترین های این عرصه می باشند؛ بنابراین انتخاب هر کدام از این برند ها برای بوتاکس صورت، در هزینه درمان تاثیر گذار خواهد بود.
  • محل تحت درمان: توجه داشته باشید که دوز بوتاکس تزریقی در محل‌های مختلف بدن متفاوت بوده و لذا هرچه این دوز دارویی بالاتر برود، به طبع هزینه بوتاکس صورت نیز بیشتر می شود؛ به عنوان مثال افتادگی گوشه‌های لب به۲-۸ واحد بوتاکس (۱ تا ۲ تزریق) و خط اخم به ۲۰-۴۰ واحد دارویی (۵ تا ۸ تزریق) نیاز خواهد داشت.
  • عمق خطوط: بسته به عمق خطوط یا شدت چین و چروک‌های صورت هر فرد نیاز به تعداد تزریقات متفاوتی می باشد؛ برای نمونه چین‌های پنجه کلاغی ممکن است ۲ تا ۵ تزریق برای هر طرف لازم داشته باشند. لذا این فاکتور هم در میزان دوز درمانی و در نتیجه هزینه بوتاکس تاثیرگذار است.

بوتاکس صورت

مطالب مرتبط:

قیمت تزریق بوتاکس دستمزد و لیست برند های معروف

خطرات و عوارض بوتاکس صورت چیست؟

جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس عوارض موقتی و گذرایی مانند سردرد، درد و علائمی مشابه با سرماخوردگی را به دنبال دارد، ضمن اینکه در برخی موارد نادر هم افتادگی پلک یا ابرو گزارش شده است.

احتمال افتادگی پلک یکی از مهمترین مواردی است که پیش از شروع تزریق بوتاکس باید توسط متخصص زیبایی مورد بررسی قرار گیرد.

با وجود اینکه این احتمال تنها در 5 درصد از افراد وجود دارد، در صورتی که تزریق در کلینیکی معتبر و به دست پزشکی حاذق انجام شود، بسیار نادر است که چنین عارضه ای برای تان پیش بیاید.

البته مواقع نادری هم وجود دارد که ممکن است سم بوتاکس در بدن پخش شود.

در این رابطه باید بدانید که اگر چند ساعت تا چند هفته پس از بوتاکس صورت دچار هر کدام از علائم زیر شدید حتما با پزشک تماس بگیرید.

  • ضعف عضلانی
  • مشکلات بینایی
  • دشواری در تکلم یا بلع
  • مشکلات تنفسی
  • از دست دادن کنترل ادرار

بوتاکس صورت

مطالب مرتبط:

مراقبت های مهم بعد از تزریق بوتاکس چیست

چه کسانی نمی‌توانند بوتاکس تزریق کنند؟

خانم‌های باردار و شیرده، افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی یا عضلانی به هیچ وجه کاندید های مناسبی برای تزریق بوتاکس نمی باشند.

همچنین در صورت وجود عفونت فعال یا تبخال در محل تزریق تا مدتی باید دست نگه دارید.

اگر جزو افرادی هستید که داروهای رقیق‌ کننده خون یا ضد انعقادی استفاده می‌کنند، باید در مورد مصرف این داروها در طول درمان نیز با پزشک مشورت کنند.

این مورد را هم نباید فراموش کرد که اگر چین و چروک‌هایتان خیلی عمیق باشد، ممکن است بوتاکس تاثیر چندانی نداشته باشد.

در این مورد هم نظر پزشک متخصص تعیین کننده خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا