دسته‌بندی نشده

سلولیت باسن ; چه راه هایی برای رفع سلولیت باسن وجود دارد؟

بسیاری از افراد در بخش های مختلف بدن خود، مانند ران ها، باسن ، بازوها یا اطراف سینه هایشان با بافت هایی غیر معمول که به شکل فرورفتگی یا بریدگی های پوستی نمایان می شوند و ساختاری شبیه به پنیر سوئیسی دارند، مواجه هستند. این بافت ها سلولیت نامیده می شوند.

سلولیت در ناحیه باسن یکی از رایج ترین مشکلات، به ویژه در میان خانم هاست. حتی خوش هیکل ترین افراد در دنیا نیز با مشکل سلولیت باسن دست و پنجه نرم می کنند. سلولیت ها بافت هایی از جنس چربی هستند که معمولا در اثر افزایش سن، پارامترهای ژنتیکی، عدم فعالیت و رژیم غذایی غلط رشد می کنند.

ما در این مقاله راه های پیشگیری از پیدایش چنین بافت هایی و همچنین روش های موثر رفع سلولیت باسن را مرور خواهیم کرد.

 

چگونه کمتر به سلولیت مبتلا شویم؟

 

برای پاسخ به این پرسش و یافتن روش های درمان سلولیت باسن ، باید ابتدا دلایل به وجود آمدن سلولیت ها را مرور کنیم. ران و باسن دو بخش اصلی بدن برای ذخیره چربی هستند. بنابراین، بدیهی است که سلولیت ها، که در واقع توزیع ناهمگون چربی می باشند، این نواحی را بیشتر درگیر سازند.

دلایل به وجود آمدن سلولیت باسن ، گاهی قابل پیشگیری است. به عنوان مثال، شما با افزایش فعالیت بدنی و سفت کردن بافت های عضلانی خود می توانید از پیدایش سلولیت جلوگیری کنید. مصرف مواد غذایی ناسالم (شکر زیاد)، سیگار، استرس، کمبود خواب، کم آبی بدن، نشستن برای مدت زمان طولانی و اضافه وزن از جمله عوامل تاثیرگذار در شکل گیری سلولیت باسن هستند.

اگر مایلید درباره افزایش حجم باسن اطلاعات بیشتری کسب نمایید  , به مقاله همه چیزدرباره فیلر بادی سر بزنید .

سایر عوامل به وجود آورنده سلولیت باسن:

 

گاهی عوامل به وجودآورنده این سلولیت ها ، به سبک زندگی و عادات شما بستگی ندارند. به عنوان مثال، عوامل وراثتی، تغییرات هورمونی ناشی از بیماری ها یا افزایش سن و ساختار کلاژنی ضعیف به ویژه در زنان جوان، عوامل زمینه ساز برای پیدایش سلولیت باسن می باشند.

در چنین شرایطی، حتی داشتن یک سبک زندگی کاملا سالم نیز نمی تواند شما را از خطر پیدایش سلولیت مصون نگه دارد. خوشبختانه روش های درمانی زیادی برای کاهش یا از بین بردن کامل سلولیت های باسن وجود دارد که در بخش بعد، آن ها را مرور خواهیم کرد.

چگونه کمتر به سلولیت باسن مبتلا شویم؟

روش های رفع سلولیت باسن:

 

برای درمان و رفع سلولیت باسن، باید حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید. تنها راه درمان این مشکل، یافتن علت به وجود آمدن آن است.

پزشک پس از تشخیص منشا احتمالی شکل گیری سلولیت ها، بهترین و مناسب ترین روش های درمان را به شما پیشنهاد خواهد کرد. رایج ترین روش های درمانی پیشنهاد شده عبارتند از:

روش های لاغری موضعی:


یکی از رایج ترین روش های درمان سلولیت قسمت پایین بدن ، استفاده از لاغری موضعی است. در این روش، پزشک با کمک دستگاه های مخصوص، نواحی درگیر سلولیت را ماساژ می دهد.

ماساژ عمیق به شکستن بافت سلولیت ها و دفع طبیعی آنها از بدن کمک می کند. این روش غیر تهاجمی است. ماساژ لاغری و موضعی معمولا با کمک دستگاه هایی مانند جی فایو (G5) و دستگاه ال پی جی (LPG) انجام می شود. استفاده از این دستگاه ها بسیار ساده و بی خطر است و در کوتاه مدت می توانید بهترین نتایج را دریافت کنید.

درمان های تهاجمی:

 

در درمان های تهاجمی، که معمولا شامل بیهوشی و دوران نقاهت طولانی تر هستند، بافت چربی و سلولیت با کمک تکنیک های مختلف (از جمله لیپوساکشن و پیکرتراشی) از بدن خارج می شود. این روش ها معمولا خطرات بیشتری دارند و عوارض جانبی آن ها نیز زیاد است.

  • سلولیز: گران ترین روش رفع سلولیت باسن، سلولیز است که در طی آن پزشکان با استفاده از پرتوهای لیزر، اتصالات میان پوست و سلولیت ها را می شکنند و با حرارت دادن به سلولیت ها، چربی ها را آب می کنند. این روش معمولا پس از یک سال جواب می دهد.

  • موج درمانی: یکی دیگر از روش های غیر تهاجمی درمان سلولیت باسن که این روزها بسیار مورد توجه است، موج درمانی می باشد. در این روش، پزشک با استفاده از تکنولوژی امواج مایکروویو سلول های چربی را از بین می برد. این روش شباهت بسیار زیادی به لاغری موضعی دارد با این تفاوت که عمق نفوذ پرتوهای مایکروویو در داخل پوست بیشتر است و برای از بین بردن چربی های عیق پوست ایده آل می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا