مشاورهروانشناسنیاوران

مرکز مشاوره و روانشناسی در نیاوران

روانشناس مشاوره چه کاری انجام می دهد؟

مرکز مشاوره و روانشناسی در نیاوران

روان‌شناسان در روان‌شناسی مشاوره بسیاری از کارهای روان‌شناسان بالینی را انجام می‌دهند، اما اغلب مشکلاتی را تحت درمان قرار می‌دهند که روان‌شناس‌های بالینی کمتر به آن‌ها می‌پردازند .

مرکز مشاوره و روانشناسی در نیاوران

مرکز مشاوره و روانشناسی در نیاوران

نام مرکز شماره تماس آدرس
مرکز مشاوره آوای مهر 02122882473 خیابان پاسداران بین دشتستان هفتم و هشتم ساختمان پزشکان سینا پلاک 104
مرکز مشاوره ازدواج در نیاوران 02122728904

02122715886

نیاوران، چهار راه مژده، نبش نجابت جو، پلاک 352، طبقه 2 شمالی

موسسه روانشناسی مستانه

02122280882

02122280883

نیاوران سه راه یاسر جنب بانک پاسارگاد پلاک 234 طبقه 5 واحد 503

مشاوره چیست؟

مشاوره چیست؟

مشاوره رابطه ای است مبتنی بر اعتماد و فرایندی است که مراجعه کننده و مشاور یک جلسه اختصاصی را برای بررسی مشکلاتی را که می‌تواند عامل انواع استرس ها و مسائل احساسی و هیجانی باشد، با یکدیگر هماهنگ می‌کنند.

در واقع کاری که مشاور می‌کند کمک به مراجعه کننده برای دیدن واضح تر و دقیق تر مسائل از جنبه‌های مختلف و از زاویه ای دیگر است. این امر می‌تواند فرد را قادر سازد که با هدف تسهیل تغییرات مثبت متوجه و متمرکز بر احساسات، تجربه‌ها و رفتارهایش بشود.

احساس امنیت و اعتماد از پارامترهای اصلی یک مشاوره موفق است. مشاوران حرفه‌ای معمولاً درباره وظیفه شان برای حفظ محرمانگی محتوای جلسات به افراد توضیح می‌دهند اگر چه که در موارد بسیار خاص، به‌طور مثال زمانی که بحث‌های قانونی برای نجات جان فردی در میان است موظف هستند که رازداری را نقض کنند

مرکز مشاوره و روانشناسی در نیاوران

مهم است بدانیم که مشاوره حرفه‌ای توسط روانشناس و مشاور :

  • نصیحت کردن نیست.
  • قضاوت کردن نیست.
  • قادر نیست تمام مشکلات مراجعه کننده را حل کند.
  • در مشاوره دادن درگیر احساسات نیست
  • نگاه کردن به مسائل مراجعه کننده براساس ارزش‌ها و باورهای شخصی مشاور نیست.

درمان و مشاوره روانشناسی از طریق دارودرمانی نیست،بلکه با صحبت کردن با فرد و گوش دادن به صحبت‌های وی و ارائه راه حل‌ها و پیشنهادها لازم برای بهبود صورت می‌گیرد.

درمان‌های مشاور روانشناسی ممکن است با چند جلسه صحبت و گفتگو حل شود. اما در این راه باید خود فرد تحت درمان نیز همکاری لازم را با مشاور خود داشته باشد.

در صورتی که مشاور برای حل مشکلات راه حل‌هایی را ارائه بدهد و فرد آن‌ها را اجرا نکند همکاری دو طرفه صورت نگرفته و هیچ درمانی انجام نمی‌شود.

مرکز مشاوره و روانشناسی در نیاوران

مرکز مشاوره و روانشناسی در نیاوران ؛ انواع مشاوره شامل چه مواردی است؟

هر مشاور به صورت تخصصی در برخی زمینه‌ها مشاوره ارائه می‌دهد از جمله

  • مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته
  • مشاوره ازدواج و خانواده
  • مشاوره جنسی و سکس تراپی
  • دیگر حوزه ها

مشاوره گروهی چیست:

مشاوره گروهی شکلی از مشاوره است که در آن، گروه کوچکی از افراد با مشکلات مشابه به‌صورت منظم برای گفت‌وگو، ارتباط برقرار کردن، کشف و حل مشکلاتشان به دورهم جمع می‌شوند و با یکدیگر و سرپرست گروه صحبت کرده و سعی می‌کنند نگرش‌ خود را تعدیل کنند تا با مشکلات زندگی به‌صورت بهتر و کارآمدتری برخورد نمایند.

مشاوره گروهی شکل های متفاوتی دارد که با توجه به مقاصد به کار رفته در آن، قوانین مختلفی دارد. با این حال، معمولا در مشاوره گروهی تعداد اعضای شرکت کننده در آن بین برای ۵ تا ۱۰  نفر است.

مطالب مرتبط :

مرکز مشاوره و روانشناسی در شمال تهران

با بهترین مشاوره ازدواج شمال تهران بفهیم به درد هم میخوریم یا نه

مرکز مشاوره و روانشناسی در نیاوران ؛ روانشناسان مشاوره چه انواع درمانی را ارائه می دهند؟

درمان مبتنی بر فرد، نوعی درمان است که بر اساس تجربیات زندگی فردی خود بیماران انجام می شود. این نوع درمان امروزه هنوز هم یکی از محبوب ترین و موثرترین روشهای درمانی در روانشناسی مشاوره است.

این شامل روانشناسی است که به بیماران خود گوش می دهد و سعی در درک آنها دارد. با این کار ، روانشناس می تواند به بیماران خود کمک کند تا خود را به سمت تغییر بهتر سوق دهند.

شناخت درمانی رفتاری نوع رایج دیگری است که توسط روانشناسان شناختی استفاده می شود. این نوع درمان بر شناسایی و درک باورهای منفی بیمار متمرکز است. از آنجا که این باورهای منفی غالباً بر روحیه و احساسات فرد تأثیر می گذارد ، فرد و روانشناس سپس در جهت تغییر آنها تلاش می کنند.

روانشناس مشاوره چه کاری انجام می دهد؟

روانشناس چه کاری انجام میدهد ؟

هدف یک روانشناس اغلب کمک به بیمارانش است که بر افکار و احساسات منفی خود غلبه کنند. به طور کلی ، یک روانشناس سعی می کند بیمارانی را درمان کند که دارای مشکلات مختلفی از جمله افسردگی و اضطراب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha loading...

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا