فیزیوتراپی ارتوپدیشمال تهران

معرفی متخصص ارتوپد در شمال تهران

معرفی متخصص ارتوپد در شمال تهران به همراه آدرس و شماره تماس


دکتر افشین امین زاده گوهری

متخصص و جراح ارتوپد

شماره نظام پزشکی : ۴۳۳۵۶

متخصص ارتوپد در شریعتی

02126701272

تماس

09127370271

موبایل

خیابان شریعتی ، بالاتر از ظفر (جنب مجتمع نگین ظفر و پارکینگ طبقاتی ظفر) کوچه صادقیان ، پلاک ۶ ، واحد ۷


متخصص ارتوپد به پزشکی می گویند که از طریق اعمال جراحی و سایر روش های درمانی در جهت تشخیص و درمان مشکلات سیستم های حرکتی اندام های بدن فرد اقدام می کند.

پزشکان ارتوپد مشکلاتی از قبیل: آسیب های ورزشی، پاره شدن تاندون ها، عفونت اندام ها، تومورهای استخوان، ساییدگی مفصل و بیماری های مادرزادی را تشخیص داده و به درمان آنها می پردازند.

نوع درمان با تشخیص متخصص صورت می گیرد و ممکن است دوره آن کوتاه یا بلند باشد.

متخصص ارتوپد در شمال تهران

متخصص ارتوپد کیست؟

متخصص ارتوپد پزشکی است که به طور تخصصی در زمینه تشخیص، درمان، پیشگیری و توانبخشی بیماری های عضلانی و اسکلتی فعالیت می کند.

بیماری های مختلفی مانند: ناهنجاری های مادرزادی، بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی، صدمات نواحی تاندون ها، استخوان ها، رباط ها، عضلات، مفاصل و اعصاب توسط متخصصان ارتوپد درمان می شود.

بیماران در تمام سنین به متخصصان ارتوپد مراجعه می کنند. نوزادان، جوانان ورزشکار و افراد مسن همگی در موارد مختلف به ارتوپد نیازمندند.

بیمارانی که به دلایل گوناگون دچار شکستگی در نواحی مختلف بدن می شوند نیز باید توسط متخصص ارتوپد ویزیت شوند.

پزشک در برخی موارد جهت درمان برخی از بیماری های عضلانی اسکلتی از عمل جراحی استفاده می کند.

عمل جراحی توسط متخصصین ارتوپدی صورت می گیرد و این روش درمانی در بسیاری از موارد به عنوان آخرین راه حل برای درمان بیمار تجویز می شود.


مطالب مرتبط

معرفی بهترین دکتر متخصص ارتوپد در شرق تهران


درباره جراح ارتوپد

پزشکان متخصص ارتوپد پس از گذراندن 7 سال دوره پزشکی عمومی و قبولی در دوره تخصصی ارتوپدی به عنوان جراح ارتوپد امکان فعالیت در این زمینه را دارند.

بنابراین می توان گفت که کلیه متخصصان ارتوپدی مجوز جراحی نیز دارند. هدف پزشکان ارتوپدی از عمل جراحی، درمان اختلالات گوناگون در اسکلت و اندام های حرکتی بدن یا کاهش علائم آنها است.

این نوع مشکلات بر بخش های مختلف بدن از جمله: ساختارهای غضروفی، مفاصل و استخوان ها اثرگذار هستند.

متخصص ارتوپد در شمال تهران

وظایف متخصص ارتوپد

متخصصان ارتوپد وظایف متعددی دارند.

وظایف این پزشکان در سه حوزه مدیریت درد، بهبود بخشیدن به دامنه حرکت و درمان و پیشگیری از صدمات گوناگون اسکلتی عضلانی طبقه بندی می شود.

  • مدیریت دردهایی که در نواحی استخوان ها و مفاصل و به طور کلی تمام بخش های مربوط به اسکلت و عضلات بدن توسط پزشکان ارتوپد صورت می گیرد. متخصصان با روش های درمانی مختلف موجب از بین رفتن درد یا کاهش آن می شوند.
  • دامنه حرکت اندام های مختلف بدن با تجویزهای گوناگون پزشک ارتوپد افزایش می یابد. یک ارتوپد حاذق دردها، گرفتگی و تورم مفاصل و عضلات را برطرف کرده و به این ترتیب دامنه حرکت اندام فرد زیاد می شود. متخصصان با کمک فیزیوتراپی، عمل جراحی یا داروهای مختلف حرکت اندام های بدن بیمار را آسان می کنند. در برخی موارد فرد تا سالیان سال اندام آسیب دیده او به طور کامل دارای حرکات نرمال و طبیعی می شود.
  • انواع شکستگی ها، فشارهای عضلانی، دررفتگی، پارگی تاندون و آسیب های مختلف اسکلتی و عضلانی توسط متخصصان ارتوپد درمان می شود. این متخصصان دستورالعمل های لازم جهت پیشگیری از این آسیب ها را نیز به بیماران ارائه می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha loading...

دکمه بازگشت به بالا