طب سنتی و طب سوزنیغرب تهران

معرفی مرکز خوب فصد خون غرب تهران

فصد خون غرب تهران ; بدن انسان در طول زندگی ممکن است به بیماری‌های متفاوتی دچار شود. برخی از افراد برای درمان امراض خود به طب مدرن باور داشته و برخی دیگر به طب سنتی اعتقاد دارند.

اما نکته طلایی در خصوص درمان بیماری‌ها این است که بسته به نوع بیماری، بهتر است از هر دو روش استفاده شود. به‌عنوان‌مثال، فصد خون یکی از شیوه‌های مطرح و معتبر در طب سنتی است. این روش به‌منظور درمان انواع مختلف بیماری، کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم تا فصد درمانی و مزایا و معایب آن را، به طور کامل با شما به اشتراک بگذاریم. پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

 

فصد خون غرب تهران

با ما باشید تا یکی از مراکز فصد خون غرب تهران را به شما معرفی کنیم.

فصد درمانی چیست؟

 

در یک تعریف ساده، فصد خون به معنای روش خون‌گیری در طب سنتی است. در زبان عامیانه، به این رویکرد درمانی طب سنتی، رگ زدن نیز گفته می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، زمانی که به دلایل مختلف، اطبا با ایجاد برشی بر روی نقاط مختلف پوست، از فرد خون می‌گیرند، اصطلاحاً فصد درمانی انجام شده است.

این شیوه درمانی یکی از روش‌های بسیار قدیمی و البته پرکاربرد، جهت درمان بیماری شناخته می‌شود. امروزه مراکز رسمی و معتبر طب سنتی، به کمک متخصصین خود از این روش استفاده می‌کنند.

همچنین این روش درمانی سنتی در نقاط مختلفی از بدن انجام می‌گردد ازجمله:

  • هر دو دست
  • هر دو پا
  • گوش
  • بینی
  • زیر زبان
  • کل صورت

مرکز فصد خون غرب تهران مرکز طب سنتی سلین

دیدن مراکز طب سنتی غرب تهران کلیک


فصد خون غرب تهران

مزایا و معایب این شیوه درمانی در طب سنتی

همان گونه که گفته شد، فصد درمانی به‌منظور درمان انواع بیماری مورداستفاده قرار می‌گیرد. برخی از این بیماری‌ها شامل موارد ذیل می‌گردد:

انواع سردردها خصوصاً سردردهای میگرنی

رفع لک صورت و بدن و تأثیر در زیبا شدن چهره

تغییر وزن از جمله کاهش یا افزایش وزن

درمان بیماری‌های دهان ازجمله: رفع بوی بدن دهان و بهبود مشکلات مربوط به ورم لثه

بهبود بیماری‌های کبدی، ریوی و تنفسی

درمان دیسک کمر و سیاتیک

و …

مشاهده می‌کنید که بسیاری از بیماری‌هایی که در طب مدرن، نیازمند مصرف دارو و یا حتی جراحی بوده، در طب سنتی با فصد خون قابل درمان هستند. اما نکته اینجاست که طب مدرن اذعان دارد که استفاده از دارو یا جراحی، ممکن است عوارض مختلفی برای فرد داشته باشد.

اما به کمک طب سنتی، افراد می‌توانند بدون آسیب رساندن به جسم و روح خود، خون کثیف را از بدن خارج نمایند. بدین ترتیب بدون دوره نقاهت و دارو، می‌توانید بسیاری از بیماری‌های خود را درمان نمایید. 

همچنین توجه به این نکته ضروری است که بر اساس نظر متخصصین، فصد درمانی دارای عوارض جانبی برای فرد نیست. صرفاً توجه به دو نکته مهم است:

اول اینکه بسیار مهم است تا برای انجام این کار، به متخصصین حوزه طب سنتی مراجعه نمایید. همچنین نکته دوم این است که به علت از دست دادن خون پس از درمان، فرد ممکن است تا حدی احساس ضعف جسمانی داشته باشد.

اما با رعایت نکات مراقبتی خاصی، به‌راحتی می‌توان قوای جسمی خود را بازیافت و از مزایای روش درمانی فصد خون بهره برد.

مراقب‌های قبل و بعد از فصد خون

فصد خون غرب تهران

توصیه می‌شود قبل از انجام فصد درمانی، فرد از انجام ورزش‌های جسمانی سنگین خودداری نماید. پرخوری، مصرف مشروبات الکلی و دخانیات نیز از موارد منع شده پیش از آغاز درمان هستند. همچنین بسیار مهم است تا در صورت ابتلا به هرگونه بیماری، پیش از آغاز درمان به پزشک خود اطلاع دهید.

پس از انجام فصد خون نیز، با رعایت نکات ساده‌ای می‌توانید به‌سرعت بهبود پیدا کنید. خودداری از مصرف غذای چرب و تند، الکل، دخانیات و ورزش سنگین بسیار ضروری است. در مقابل مصرف انواع میوه و سبزیجات سریعاً، توان جسمی شما را باز خواهد گرداند.

درنهایت کمپرس آب گرم نیز می‌تواند در بهبود سریع شما موثر باشد. 

فصد درمانی

تفاوت فصد خون و حجامت

حال که با معنا و شیوه انجام فصد خون آشنا شدید، اجازه دهید تا تفاوت این شیوه درمانی طب سنتی و حجامت را نیز با هم مرور نماییم. از منظر هدف، هر دو شیوه فوق تا حد بسیاری شبیه به هم هستند. یعنی در هر دو روش، هدف پاک‌سازی خون است. اما تفاوت این دو را می‌توان در شیوه انجام، دانست. در حجامت، طبیب متخصص به کمک بادکش کردن، پاک‌سازی خون را انجام می‌دهد. اما همان گونه که پیش‌تر گفته شد، در فصد خون، پاک‌سازی از طریق یافتن رگ مناسب و خارج کردن خون به طور مستقیم از رگ، انجام خواهد شد.

خلاصه

یکی از شیوه‌های مؤثر درمانی در طب سنتی، فصد خون یا فصد درمانی است. به کمک این روش، خون کثیف از بدن فرد خارج شده و بدون دوره نقاهت یا درد زیاد، جسم بار دیگر سلامتی خود را به دست می‌آورد. در این مقاله سعی داشتیم تا هرآنچه در مورد مزایا و معایب شیوه درمانی فصد خون وجود دارد، با شما به اشتراک بگذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha loading...

دکمه بازگشت به بالا