متخصص زنان

متخصص زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان

همه چیز راجع به متخصص زنان و زایمان :

متخصص زنان و زایمان :براساس مواردی مانند سن ، سبک زندگی و ژنتیک ، زنان در طول زندگی خود با مسائل بهداشتی منحصر به فردی روبرو هستند ، موضوعاتی که می توانند از یک سال نسبت به سال دیگر تغییر کنند.

 

لیست متخصص زنان در شهرک غرب

 

در نتیجه ، حوزه عمومی بهداشت زنان می تواند طیف گسترده ای از متخصصان مراقبت های بهداشتی را در بر بگیرد ، که هر یک نقش خاصی در مراقبت از بیماری های  زنان دارند.

 

متخصص زنان و زایمان

اما تنوع گسترده نیز می تواند کمی گیج کننده باشد.

 در اینجا یک راهنمای سریع برای پزشکان و متخصصانی وجود دارد که هرکدام به روش خود به سلامتی زنان کمک می کنند:

 

دکتر متخصص زنان در میرداماد

متخصص زنان

 

 شاید متخصص زنان معروفترین پزشک بهداشت زنان باشد. متخصص زنان و زایمان پزشکان پزشکی هستند که عمده فعالیت آنها مراقبت از سلامت عمومی زنان و دستگاه تولید مثل زنان است.

 

متخصص زنان و زایمان مواردی مانند بیماریهای مقاربتی را درمان می کنند ، عمل های جراحی مانند هیسترکتومی را انجام می دهند و همچنین برای مراقبت از شرایط سلامتی عمومی مانند فشار خون بالا ، دیابت یا افسردگی خدمات درمانی را ارائه می دهند.

 

متخصص زنان و زایمان
متخصص زنان و زایمان

 آنها همچنین برای سرطان هایی مانند سرطان سینه ، سرطان تخمدان ، سرطان رحم و دهانه رحم غربالگری می کنند.

 

 

متخصص زنان و زایمان

 

 

متخصص زنان و زایمان پزشک متخصصی است که در همه امور مربوط به زایمان تخصص دارد. آنها می توانند مشکلات ناباروری را تشخیص دهند ، مراقبتهای قبل از تولد ، کمک به زایمان و بارداری ، مراقبت های بعد از زایمان و مشاوره در مورد نیاز در بارداری را انجام دهند.

 

پزشک متخصص زنان در جنت آباد

 

 متخصص زایمان نیز متخصص زنان هستند ، که معمول است ، به آنها متخصص زنان و زایمانم گفته می شود. در حالی که بسیاری از خانمها از متخصص زنان خود به عنوان پزشک مراقبت های اولیه استفاده می کنند ، برخی تحقیقات نشان می دهد که داشتن هر دو مورد ممکن است خوب باشد.

 

متخصص زنان و زایمان

متخصص سرطان زنان

 

انکولوژیست های زنان و زایمان در سرطان های زنان ، مانند سرطان تخمدان ، واژن ، رحم و دهانه رحم تخصص دارند.

 

 آنها متخصص در تشخیص ، درمان و پیشگیری از انواع سرطان موجود در اندام تولید مثل زنان هستند. این متخصصان غربالگری را برای بیماران پرخطر انجام می دهند ، توده های لگنی را ارزیابی می کنند و برای انجام عمل جراحی جهت پیدا کردن و از بین بردن تومورهایی که در لگن و شکم گسترش یافته اند تخصص دارند.

 

دکتر متخصص زنان در فردوس

متخصص زنان و زایمان

متخصص باروری

 

 یک متخصص باروری یک متخصص زنان و زایمان است که آموزش های اضافی را برای درمان غدد درون ریز تولید مثل (غدد و هورمون ها) یا ناباروری به پایان رسانده است.

 

 اگر شما و شریک زندگی تان در بارداری مشکل دارید ، می توانند به شما در کدرمان های مختلف کمک کنند.

 

 متخصصان باروری هم زنان و هم مردان را برای کمک به رفع مشکلات و معالجه  و درمان همراهی می کنند.

 

 در صورت وجود انسداد یا زخم لوله های فالوپ ، تخمک گذاری نامنظم یا سابقه مشکلات پزشکی بارداری ، زنان ممکن است به دنبال متخصص باروری باشند.

 

متخصص زنان و زایمان در تهرانپارس

متخصص زنان و زایمان

 متخصصان باروری همچنین می توانند به زنان بالای 35 سال یا با سابقه سقط جنین ، و مردانی که  مایع منی ضعیف دارند و زوج هایی که بیش از دو سال تلاش کرده اند کمک کنند.

 

 پرستار-ماما:

 

ماما طیف کاملی از خدمات اصلی مراقبت های بهداشتی را به زنان ارائه می دهد ، از جمله معاینات زنان و زایمان ، برنامه ریزی خانواده ، مراقبت بارداری ، مراقبت های قبل از زایمان و بعد از زایمان و خدمات زایمان و….

 

ماما ها پزشکان متخصص نیستند. درعوض ، آنها در پرستاری و مامایی آموزش دیده اند

 

پزشکانی که برای تخصص زنان و زایمان آموزش می بینند ، ممکن است تخصص های اضافه تری داشته باشند و آموزش های گسترده ای را در طیف وسیعی از موقعیت های بارداری پرخطر دیده باشند:

 

 زایمان زودرس ، حاملگی های متعدد ، از دست دادن بارداری مکرر ، بیماری های پزشکی از قبل  ناهنجاری های جنین و اینکه که چقدر نگرانی های مادر و جنین با هم ارتباط دارند.

 

آنها آموزش دیده اند که چگونه هر دوشرایط مادر و فرزند را برای زایمان سالم مدیریت کنند.

بهترین متخصص زنان در پاسداران

متخصص زنان و زایمان

تخصص ها

 

برخی پزشکان بر روی ارزیابی جنین با سونوگرافی و بیماری مادر تمرکز می کنند. و برای بارداری برنامه و مشاوره می دهند اما خود کار زایمان را انجام نمی دهند

 

در تخصص زنان و زایمان ، بیماران از کسانی که دارای اختلالات مزمن هستندکه کم خطر است (اما به طور قابل توجهی در زندگی اثر دارند) ، تا کسانی که وضع اورژانسی حاد دارند ، همه اولین نشانه یک مشکل زنان است.

 

متخصص زنان در پونک

 

زنان و زایمان به سلامتی و سلامت اندام های تولید مثل زن و توانایی باروری اهمیت می دهد. که این شامل غدد درون ریز ، ارولوژی زنان و بدخیمی لگن است.

 

این تخصص شامل مشکلات زنان و زایمان از نوجوانی تا سالهای بعد است. با این حال ، برخی بیماران مشکلات پزشکی حاد یا مزمن دارند که بارداری آنها را پیچیده می کند و تحت مراقبت ویژه یک متخصص زنان و زایمان قرار دارند.

 

متخصص زنان و زایمان

تخصص زنان و زایمان پیشرفت کرده است. طی 30 سال گذشته بسیاری از تکنیک ها وروش ها توسعه یافته و سلامت زنان و نوزادان را دگرگون کرده است.

 

پیشرفت در سونوگرافی باعث شده است که مراقبت از کودک در رحم به عنوان یکی از قسمت های اصلی این تخصص باشد. این یک رشته در  بسیاری از بازوهای تحقیقاتی ، چه در سطح بالینی و چه از نظر سلولی در حال تحول است

 

در حین زایمان ، بیشتر مراقبت هااز مادران سالم و زایمان های بدون عارضه توسط ماماها انجام می شود.

متخصص زنان و زایمان
متخصص زنان و زایمان

کلینیک طب سوزنی در ونک

متخصص ز نان در تهران

حدود 35٪ زایمان ها توسط متخصص زنان و زایمان انجام می شود ، معمولاً برای موارد پیچیده تر یا در صورت مشکل کودک هنگام زایمان.

 کار آنها شامل موارد زیر است:

  • استفاده از ابزارهایی برای کمک به زایمان – از جمله فورسپس
  • انجام سزارین ، یا به عنوان یک برنامه ی اضطراری

زنان

در تخصص زنان شامل موارد زیر است:

  • موارد سقط جنین
  • درمان خونریزی غیر طبیعی و پولیپ
  • جراحی بزرگ سرطانها
  • جراحی  برای مشکلات از جمله اندومتریوز.
  •  درمان باروری
  • کمک به باروری زوجین

تخصص های فرعی

تخصص های فرعی شامل موارد زیر است:

  • داروهای مادر و جنین
  • انکولوژی زنان و زایمان
  • داروی های درمان ناباروری
  • مراقبت های بهداشتی جنسی وبارداری

پنج نکته برای انتخاب متخصص زنان و زایمان

یک تصمیم شخصی

اگر مثل بسیاری از خانم ها هستید ، ممکن است انتخاب متخصص زنان که با او راحت باشید مشکل باشد. حتی اگر از انتظار بچه دار شدن هیجان زده باشید ، یافتن متخصص زنان و زایمان (Ob / Gyn) می تواند مانند یک کار بزرگ و سخت احساس شود.

 با این وجود ، سلامت شما و سلامتی کودک شما در صورتی که باردار هستید به این بستگی دارد. چگونه بهترین متخصص را که مناسب شماست پیدا می کنید؟

در اینجا فاکتورهای مهمی باید در نظر داشته باشید.

پزشک متخصص زنان در مرزداران

مراجعه کنید

برای شروع کار ، لیست پزشک را پیدا کنید. خانواده ، دوستان و سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی نیز منابع خوبی برای توصیه‌ها هستند. برای تحقیق در مورد اعتبار و تجربه پزشکان در اینترنت وقت بگذارید.

وقتی لیست خود را محدود می کنید ، با هر یک از مطب ها تماس بگیرید و برای ملاقات با پزشک ادرخواست مشاوره کنید

سوابق متخصص زنان و زایمان را تحقیق کنید

تخصص و نظر دیگران مهم است این به شما نشان می دهد که پزشک برای ارائه خدمات زنان و زایمان و مراقبت های لازم از آموزش ، مهارت و تجربه لازم برخوردار است.

تجربه متخصص زنان و زایمان را در نظر بگیرید

هنگامی که با یک بارداری پرخطر یا یک مشکل پیچیده زنان و زایمان روبرو هستید ، مشکلاتی را تجربه خواهید کرد . هرچه تجربه یک پزشک با یک شرایط یا روش بیشتر باشد ، نتایج شما بهتر خواهد بود.

 بعلاوه ، برخی ازپزشکان بر روی  زایمان تمرکز می کنند ، و برخی نیز صرفاً روی زنان معطوف می شوند. سایر افراد در درمان سرطان زنان متخصص هستند. بپرسید که چه تعداد از بیماران با بیماری خاص را درمان کرده است.

 اگر می دانید که به یک روش خاص نیاز دارید ، سؤال کنید که چه تعداد از این روش توسط پزشک انجام شده است و در مورد میزان عوارض  که پزشک مشاهده کرده و ممکن است خود شما با عوارض آن درگیر شوید، مطلع شوید.

 جنسیت را در نظر بگیرید

برای شما مهم است که از جنسیت پزشک خود احساس راحتی کنید زیرا لازم است که درباره اطلاعات شخصی به صورت علنی بحث کنید. درمورد اینکه آیا جنسیت برای شما اهمیت دارد یا خیر ، فکر کنید که آیا ممکن است در مقابل یک پزشک از یک جنسیت خاص دچار مشکل یا ناراحتی شوید. در عین حال ، نگرانی های جدی سلامتی  ، خود را به دلیل جنسیت  بهترین پزشک مراقبت های حرفه ای را انکار نکنید.

کیفیت بیمارستان

بیمارستان پزشک شما بیمارستان خود شماست. به همین دلیل ، کیفیت مراقبت در بیمارستانی را که پزشک می تواند بیماران را معالجه کند ، در نظر بگیرید.

 کیفیت بیمارستان برای شما اهمیت دارد زیرا بیماران در بیمارستانهای خوب عوارض کمتری دارند و میزان ریسک کمی دارند. علاوه بر این ، در نظر بگیرید که مکان بیمارستان برای شما مهم است یا خیر. سفرهای مکرر به بیمارستان و بازگشت به بیمارستان ممکن است به این معنا باشد نیاز به رفت و آمد دارید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا