پاسداراندسته‌بندی نشده

معرفی متخصص عصب کشی دندان در پاسداران

با سلام خدمت مخاطبان سایت برترین پزشک در این مقاله علاوه بر معرفی پزشک و دندانپزشک متخصص عصب کشی دندان در پاسداران درباره دلایل ایجاد مشکلات دندانی و عصب کشی دندان خواهیم پرداخت .

متخصص عصب کشی دندان در پاسداران

عصب کشی دندان در پاسداران

دکتر گیتا شایگانپور ; دندانپزشک

ش . نظام پزشکی : 156808

دکتر گیتا شایگانپور عصب کشی دندان در پاسداران

02126700383

02122894927

تماس

خیابان شریعتی روبروی مترو شریعتی کوچه زرین پلاک ۳۱ طبقه سوم واحد۵

پروفایل دکتر شایگانپور


مرکز دندانپزشکی دکتر پور محمد در شرق تهران تهرانپارس

ادرس:

تهرانپارس – نرسیده به فلکه سوم – نبش ۱۹۰ شرقی – ساختمان پزشکان ۱۵۵ – طبقه سوم

تلفن تماس:

02177868705

ادرس اینستاگرام:

https://www.instagram.com/dr_pourmohammad    

چند پرسش و پاسخ کوتاه در مورد عصب کشی دندان

عصب کشی دندان در پاسداران

  • آیا عصب کشی دندان، درد دارد؟

عصب کشی دندان به نظر برخی افراد پروسه ای دردناک است اما قطعا شما در طی این پروسه دردی احساس نخواهید کرد چون تحت تاثیر بی حسی اعمال شده در ناحیه هستید.

  • پس از عصب کشی در صورت داشتن درد چه باید کرد؟

پس از عصب کشی در صورت داشتن درد می توانید از مسکن های معمول همچون ایبوپروفن استفاده کنید.

  • آیا عصب کشی دندان برای بانوان باردار مضر است؟

خیر اما به دلیل نیاز به تصویربرداری اشعه ایکس توصیه می شود که این کار را در سه ماهه دوم بارداری انجام دهید.

توضیحات عصب کشی دندان در کنار متخصص عصب کشی دندان در پاسداران دکتر شایگان پور

عصب کشی دندان در پاسداران

بسیار از مخاطبان مرکز عصب کشی دندان در پاسداران از دلایل درمان عصب کشی و روت کانال میپرسند . عصب کشی دندان در حال حاضر یک عمل نسبتاً ساده و رایج است که در موارد عفونت های جدی پالپ که علامت اصلی آن دندان درد می باشد،

ضروری تلقی می شود. عصب کشی را می توان یک جراحی ساده در نظر گرفت که شامل تخریب و برداشتن پالپ دندان می شود.

این کار زمانی انجام می شود که بافت در اثر پوسیدگی عمیق، تروما و سایر مشکلات جدی دندانی آسیب ببیند. پس از اعمال بی حسی موضعی، محفظه پالپ تخلیه و تمیز می شود و سپس کانال پالپ مهر و موم یا پر شدهو تاج آن بازسازی می گردد.

حساسیت دندان به طور کلی به دنبال این نوع مداخله به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

عصب کشی دندان

دلایلی که دندان نیاز به ترمیم پیدا میکند

با مراجعه به موقع به دندانپزشکی در هزینه های خود صرفه جویی کنیدهدف از عصب کشی دندان، حفظ دندان آسیب دیده، اجتناب از کشیدن و جایگزینی آن با پروتز دندان و تضمین یک نتیجه زیبایی شناختی مطلوب است. هنگامی که پالپ داخلی دندان ملتهب یا عفونی شده است، به عنوان مثال به دلیل پوسیدگی عمیق یا التهاب لثه، لازم است دندان عصب کشی شود.

حتی اگر هیچ ترک یا بریدگی آشکاری در دندان وجود نداشته باشد، ممکن است پالپ در اثر ضربه آسیب دیده باشد. در چنین مواردی، التهاب می تواند به تدریج بدتر شود و باعث عفونت یا آبسه گردد، در ادامه عفونت عمیق شده و به استخوان می رسد.

در این موارد، مداخله با درمان ریشه (یا عصب کشی) که از کشیدن دندان جلوگیری می کند، توصیه می‌شود.

فرایند انجام روت کانال دندان

انجام و چگونگی انجام عصب کشی دندان یکی دیگر از سوالات پر تکرار بیماران مرکز عصب کشی دندان در پاسداران میباشد.

فرایند انجام عصب کشی دندان

مکانیسم انجام عصب کشی دندان شامل مراحلی به شرح زیر است:

  • مرحله مقدماتی

برای اطمینان از نیاز به عصب کشی دندان، ابتدا باید عکس‌برداری با اشعه ایکس انجام شود  تا وضعیت پالپ، کانال ریشه و آسیب‌دیدگی آن‌ها با اطمینان مشخص گردد. پس از به دست آمدن نتایج رادیوگرافی که عمق پوسیدگی را نشان می دهد، ابتدا بی حسی موضعی انجام می شود.

  • برداشتن پالپ

سپس با استفاده از یک به اصطلاح “بند”، یک ورقه لاستیکی کوچک که از تماس با بزاق جلوگیری می کند، دندان جدا می شود. در این مرحله می‌توان  تاج را باز و به بافت‌های داخلی دسترسی پیدا کرد تا پالپ برداشته شود. در ادامه احتمالاً دندانپزشک آبسه را تخلیه می کند تا جذب و بهبود عفونت ممکن شود.

  • پر کردن دندان

هنگامی که مهمترین بخش عصب کشی دندان به پایان رسید، کانال ریشه باید تمیز شود. از آنجایی که برخی از دندان ها (مولرها و پرمولرها) بیش از یک ریشه دارند، ممکن است این مرحله نیاز به چندین جلسه و ساعت ها کار داشته باشد. هنگامی که مرحله پاکسازی کانال ریشه به پایان رسید، دندانپزشک آن را با یک ماده خاص و زیست سازگار پر می کند. برای جلوگیری از شروع مجدد فرآیندهای پوسیدگی، بهتر است که اهمیت بهداشت صحیح دهان را به خاطر بسپارید.

 

هر چند وقت یکبار به پزشک مراجعه کنیم؟

توصیه مرکز عصب کشی دندان در پاسداران هر 6 ماه یکبار میباشد.

دندان عصب کشی شده قطعا عمر کوتاه تری نسبت به دندان های سالم دارد. با این حال در صورت مراقبت اصولی می توانید آن را به مدت 10- 15 سال حفظ کنید. البته برخی افراد پس از گذشت چند سال ترجیح می دهند که دندان عصب کشی شده خود را با روش های دیگر همچون روکش ماندگارتر کنند. وضعیت دندان های عصب کشی شده شما می توانند در طی مراجعات چکاپ دندانپزشکی شما (دو بار در سال) بررسی شوند.

 

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

هزینه عصب کشی در شیراز

 

هزینه عصب کشی دندان بسته به نوع دندان، محل قرارگیری آن، سطح عفونت و میزان زمانی که دندانپزشک صرف خواهد کرد، متفاوت است.

 

چه کنیم که نیاز به عصب کشی دندان نداشته باشیم؟

 

قطعا حفظ سلامت دندان ها برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی با رعایت بهداشت دهان و دندان کاری است که می توانیم برای جلوگیری از نیاز به عصب کشی دندان انجام دهیم.

اما در برخی موارد همچون ضربه های فیزیکی وارد بر دندان ها بر اثر رخدادهای ناخواسته این امر اجتناب ناپذیر است. همچنین در برخی موارد بر اثر پر کردن نامناسب دندان توسط دندانپزشک غیر حرفه ای یا طول عمر بالای دندان پر شده، پوسیدگی در زیر تاج اتفاق می افتد. از این رو همواره توصیه می شود که در انتخاب دندانپزشک خود دقت داشته و معاینات مرتب دندان های خود را جدی بگیرید.

با شما بودیم با معرفی متخصص عصب کشی دندان در پاسداران و چندی نکات درباره عصب کشی امید واریم مطلب مفیدی برای شما بوده باشد.

 

 

pezeshk1

من مجتبی حسینی هستم و در زمینه خدمات زیبایی درمانی لاغری علاقه به تولید محتوا و تحقیق دارم . تیم تولید محتوا با نظارت من دوست داریم اطلاعات مفیدی به شما بدهیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا