ویزیت و مشاوره آنلاین با متخصص غدد + رایگان

مشاوره آنلاین با متخصص غدد

ورود به صفحه دکتر

دکتر اشرف شاه علی
اشرف شاه علی

ورود به فرم

همه چیز درباره ویزیت و مشاوره آنلاین با متخصص غدد

 

درباره خدمات متخصص غدد چه می‌دانید؟ برای درمان چه بیماری‌هایی می‌توان اقدام به ویزیت و مشاوره با متخصص غدد کرد؟

لازم است بدانید که به پزشکانی که در زمینه تشخیص بیماری‌های مربوط به غدد فعالیت می‌کنند، متخصص غدد گفته می‌شود. این متخصصان درمان اختلالات هورمونی، بیماری تیروئید، چاقی و… را بر عهده دارند.

ما در ادامه این مقاله خدمات متخصص غدد را بررسی کرده و شما را در شناسایی بهترین متخصص یاری می‌کنیم. اگر شما هم قصد ویزیت و مشاوره آنلاین با متخصص غدد را دارید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

متخصص غدد به چه کسی گفته می‌شود؟

 

خوب است بدانید که خدمات متخصص غدد در زمینه هورمون‌های بدن و غدد است. این متخصص با متابولیسم بدن و سیستم غدد آشنایی داشته و با تمامی فرایندهای بیوشیمیایی بدن سروکار دارد.

اختلال در غدد و متابولیسم بدن مشکلات بسیار زیادی را در پی خواهد داشت که به محض مشاهده هرگونه علایمی بایستی به متخصص غدد مراجعه شود. در ادامه شایع‌ترین بیماری‌هایی که توسط متخصص غدد درمان می‌شوند را مشاهده می‌کنید.

متخصص غدد و خدمات او

آشنایی با خدمات متخصص غدد

 

  1. کنترل و درمان بیماری تیروئید

یکی از مهم‌ترین خدمات متخصص غدد، درمان و کنترل بیماری‌های تیروئیدی است. همانطور که می‌دانید غدد تیروئید در قسمت جلوی گردن واقع شده‌ است و وظیفه‌ی تنظیم سوخت و ساز بدن را بر عهده دارد. کم کاری یا پر کاری تیروئید عملکرد اجزای مختلف بدن را مختل می‌کند. به عنوان مثال بیماران تیروئیدی اغلب در زمینه میزان انرژی بدن، احساسات، کنترل وزن، سردی یا گرمی بدن و… با مشکل مواجه‌اند. متخصص غدد به این بیماران کمک می‌کند که هورمون‌های تیروئیدی بدنشان به تعادل برسند. 

  1. دیابت

خوب است بدانید که بیماران دیابتی دارای قند خون بالایی می‌باشند و چنانچه این قند خون کنترل نشود، اثرات زیان باری برای فرد به دنبال خواهد داشت. این بیماری ممکن است سبب بروز مشکل در کلیه، چشم و اعصاب شده و یا حتی در برخی موارد سبب قطع عضو شود. لازم است بدانید که در هنگام هضم غذا، گلوکز وارد جریان خون می‌شود. همچنین اندامی به نام لوزالمعده وظیفه تولید انسولین را بر عهده دارد.

انسولین وظیفه رساندن گلوکز به سلول‌ها و کبد را دارد. چنانچه انسولین به اندازه کافی تولید نشود، قند خون بالا می‌رود که این عارضه بسیار زیان بار است. متخصص غدد به کمک رژیم غذایی و دارو نقش بسیار مهمی در کنترل قند خون دارد. 

 

  1. درمان چاقی یا لاغری

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که یکی از خدمات متخصص غدد کنترل وزن و درمان چاقی یا لاغری است. در واقع گاهی اوقات دلیل چاقی بی رویه افراد مشکلات هورمونی و اختلال در سوخت و ساز است. متخصصان غدد با تشخیص دلیل چاقی یا لاغری، از طریق دارو و رژیم غذایی روند افزایش یا کاهش وزن را کنترل می‌کنند.

غدد تیروئید و چاقی و لاغری مفرط

  1. بیماری‌های استخوان

     

ویزیت و مشاوره با متخصص غدد بهترین راه برای درمان مشکلات مربوط به استخوان است. در واقع برخی از هورمون‌های خاص در بدن وظیفه‌ی محافظت از بافت استخوان را بر عهده دارند. چنانچه میزان ترشح این هورمون‌ها از حالت اعتدال خارج شود، استخوان‌ها کلسیم خود را از دست داده و ضعیف می‌شوند. ضعیف شدن استخوان‌ها سبب بروز بیماری‌هایی همچون نرمی و پوکی استخوان می‌شود. 

  1. درمان فشار خون بالا

     

یکی دیگر از خدمات متخصص غدد درمان فشار خون بالا است. همانطور که می‌دانید فشار خون عاملی خطر در به وجود آمدن مشکلات قلبی است. در واقع مصرف سیگار، چاقی و دیابت سبب بروز فشار خون بالا می‌شوند. علاوه بر این بیماری‌هایی مانند سندرم سوخت و ساز بدن و رشد نادر آدرنال سبب برهم خوردن تعادل هورمونی و افزایش فشار خون می‌شوند. متخصص غدد قادر به تشخیص و درمان این بیماری نیز می‌باشد. 

 

  1. درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

     

همانطور که می‌دانید این سندرم بسیاری از خانم‌ها را درگیر کرده است. این بیماری منجر به مشکلاتی از قبیل ناباروری، پریود نامنظم، آکنه و… می‌شود. متخصص غدد با تشخیص این بیماری در درمان آن به بیمار کمک می‌کند. 

 

  1. درمان تستوسترون پایین

     

پایین بودن سطح تستوسترون در بدن می‌تواند به دلایلی همچون بیماری‌های مزمن، عوارض داروها و یا اختلالات هورمونی ایجاد شود. پزشک متخصص با تشخیص این بیماری برای درمان یا کنترل روند بیماری اقدام می‌کند.

علاوه بر این در برخی از موارد ممکن است تستوسترون درمانی نیز برای بیمار تجویز شود که این فرایند درمان بایستی زیر نظر پزشکی مجرب صورت گیرد. 

 

ویزیت و مشاوره با متخصص غدد به چه صورت است؟

 

لازم به ذکر است که بیشتر بیماری‌های مربوط به غدد و متابولیسم نیازی به عمل جراحی ندارند. با توجه به این موضوع پزشک متخصص برای تشخیص بیمار دندان، پوست، مو و دهان بیمار را معاینه کرده و آزمایش‌های مورد نیاز را درخواست می‌کند. پزشک توسط این آزمایش‌ها داروی مناسب بیمار را تجویز کرده و به فرایند درمان بیماری می‌پردازد.

لازم است بدانید که برخی از بیماری‌های ذکر شده ریشه در ژنتیک افراد دارد. بنابراین پزشک ممکن است درباره سابقه خانوادگی، عادات سلامتی، سوابق پزشکی و… از بیمار سوال کند. 

ویزیت و مشاوره با متخصص غدد

چه زمانی باید به متخصص غدد مراجعه کرد؟

 

خوب است بدانید که بیماری‌های مربوط به اختلالات هورمونی و غدد درون ریز اغلب دارای علائم خاصی می‌باشند. به عنوان مثال در هنگام مشاهده ضعف عمومی بدن، چاقی یا لاغری مفرط، بی‌حالی، کاهش اشتها، موهای زائد و آکنه مفرط در خانم‌ها و… می‌بایست به پزشک متخصص غدد مراجعه کرد.

همچنین با مراجعه به پزشک عمومی، در صورت مشکوک بودن به بیماری‌های هورمونی، پزشک شما را به متخصص غدد ارجاع می‌دهد.

 

آشنایی با بهترین متخصص غدد

 

اگر شما هم قصد ویزیت و مشاوره با متخصص غدد را دارید، باید بدانید که امروزه پزشکان مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند که شناسایی بهترین و مجرب‌ترین پزشک کار بسیار دشواری است. بهترین متخصص غدد فردی است که در این زمینه تجربه و مهارت کافی را داشته باشد و بتواند با تجویز مناسب‌ترین داروها بیماری فرد را بهبود ببخشد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که شما می‌توانید از طریق سایت bartarinpezeshk.com با حاذق‌ترین و مجرب‌ترین پزشکان در این حوزه آشنا شوید. در پایان امیدواریم که این مطلب برای علاقه مندان مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید سوالات و نظرات ارزشمند خود را در بخش کامنت با کارشناسان ما به اشتراک بگذارید.

12 دیدگاه

  1. س،مدتی پیش تیروتیدم کم کار داشتم لووتیروکسین ۱۰۰ مصرف کردم برا چک کردن دیر رفتم الان دکترمیگه شده ۲۵ ،درد مفاصل دست وپا زیاد دارم میشه بگین چکارکنم دوز قرصم کم کنم یا زیاد

  2. سلام خدمت دکتر عزیز من سوالم اینه که پدر من آزمایش دادن قند ایشون 46 ناشتا بوده حدود ۵ ماه پیش هم ازمایش دا ن قندشون ۵۸ بوده دکتر متخصص داخلی سونو گرافی شکمی براشون نوشتن که گفتن مشکلی دید ه نشد .دکتر گفتن که به متخصص غدد مراجعه کنن میخواستم بدونم که پدر من مشکل اصلیشون چی هست. در ضمن ایشون به خاطر اینکه دکتر بهشون گفته بود باید اسکن بشن در بیمارستان طالقانی پدرم ترسیدن ادامه درمان رو ندادن میخوام بدونم خطرناکه . ایا قابل درمان هستن لطف میکنین راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام، اگر پدرتون دیابتی نیستند و بدون دریافت دارو چنین قندهای پایینی دارند حتما باید تحت نظر فوق تخصص غدد بررسی کامل شوند، افت قند عوارض خطرناکی دارد

  3. با سلام
بنده خانم 28 ساله هستم سه ساله ازدواج کردم. تقریبا پنج سال پیش برای رفع مشکل اکنه و موهای زاید به متخصص پوست مراجعه کردم و دکتر داروهای سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون 100 تجویز کرد تقریبا 3 ماهه که مصرف نمیکنم چون قصد بارداری دارم به محض قطع کردن داروها اکنه و موهای زاید برگشت و پریودی هایم یک روزه شد و در ازمایش هورمون های مردانه بالا بود می خواستم بدانم می توانم الان باردار شوم ؟ایا در بارداری مشکلی پیش می اید؟ ایا حتما باید هورمون مردانه به حد نرمال برسد و بعد باردار شوم یا خیر ؟ چه مدت طول می کشد هورمون ها به حد تعادل برسد؟ ایا در صورت بالا بودن هورمون مردانه در دوران بارداری تاثیر منفی بر جنین می گذارد یا نه

    1. سلام،بفاصله حداقل ۶ ماه از قطع اسپیرنولاکتون نباید باردار شوید، در مورد سئوالات دیگرتون به متخصص زنان مراجعه کنید

  4. سلام من پسرم ۱۶ سالمه قدم ۱۷۵ هست بعدش میخاستم بپرسم ایا راهی برای بیشتر شدن قدم هست یا نح ؟ایا امپول هرمون رشد خوبه یا ن

  5. ۸سال تیروید کن کارداشتم روزی یه قرص میخوردم برج ۳ازمایش دادم گفت تیروید نداری قرص ول کن قط کردم برج پیش خونریزی ۲۰روزه کردم و۸روز پاک بودم باز عادت شدم وشیش روز خوب شدم و ازمایش دادم tsh6/93تیرویدم پرکارشده الان بابد چکارکنم باز دارو لئوتیروکیسن ۱٪بخورم یا بابد دارو دیگه مصرف منم هبچ علامت پرکاری تیرویید ندارم جز ریزش مو

    1. سلام، به فوق تخصص غدد جهت بررسی از نظر نیاز به درمان بصورت حضوری مراجعه کنید

  6. با سلام
خانم دکتر بنده خانم و ۳۸ سال دارم حدودا ۵ سال پیش آزمایش چک اپ دادم و همه چی نرمال بود جدیدا که ازمایش دادم در قسمت tsh به جای اینکه در محدوده
0.32تا 5.2 باشد6.5هست که ازمایشگاه نوشتهrechecked میشه لطفا راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم.

دکمه بازگشت به بالا